درس صفر آموزش طراحی مقدماتی : مقدمه

در این بخش میخوام به این موضوع اشاره کنم که دوره مقدماتی طراحی میتونه در کجاها به کار شما بیاد و مقدمه اون کاری باشه که قصد انجام دادنشو دارید .
اولین نکته ای که باید بگم این هست که طراحی میتونه برای شما تبدیل به موقعیت های جدید و شغل های تازه ای باشه .


یکی از  استفاده های طراحی که جای رشد زیادی هم داره و البته سابقه اون به خیلی سال قبل برمیگرده دنیای انیمیشن سازی هست ، بسیار دنیای لذت بخشیه و اگر شما کسی باشید که این دنیا رو خلق میکنه بسیار برای شما هیجان انگیز و خوشایند خواهد بود .

و اما دنیای فیلم سازی ، اگر کارگردان یا نویسنده هستید  و قصد دارید آنچه در ذهنتون هست برای توضیح به عوامل بر روی کاغذ بیارید و یا قصد دارید طراح استوری بورد بشید و یا طراح کانسپت و حتی متخصص جلوه های ویژه باید مقدمات طراحی رو بدونید و این دوره میتونه به شما کمک کنه .


جای دیگه ای که طراحی در اون قابل استفاده هست  صنعت بازی سازیه که تو  کشور خودمون هم روز به روز در حال پیشرفت هستش ، از طراحی شخصیت بگیرید  تا ساخت پس زمینه یا همون بک گراند بازیها که بیشتر در بازیهای دو بعدی و تحت موبایل اونها رو میبینید  .


دوستانیکه در رشته گرافیک تحصیل کردند ، کسانیکه شغل اونها کارهای گرافیکی هست و یا شرکت  های تبلیغاتی ، دسته دیگه ای هستند که نیاز به گذروندن همچین دوره ای دارند ، ساخت  بنرهای تبلیغاتی و طراحی لوگو از جمله کارهایی هست که این دوستان انجام می دند و طراحی میتونه برای این عزیزان کمک کننده باشه .


طراحی در معماری نیز به شکل قابل توجهی نقش داره و اگر در این رشته تحصیل می کنید یا شغل شما به نوعی مرتبط به صنعت معماری هست ( مواردیکه طراحی در آن نقش دارد ) نیاز هست که در مورد طراحی اطلاعات لازم را کسب کنید .


چیزی که در همه این موارد مشترکه نقاشی دیجیتال هست که برای شروع نقاشی دیجیتال هم می بایست با اصول طراحی آشنا باشید البته تفاوتهایی هست که برای شروع نقاشی دیجیتال باید مقدمات مرتبط با اون رو  هم گذروند .


جدا از اینکه در چه زمینه ای ممکن هست کار کنید ، چه مواردی که گفتم و چه مواردی که نام اونهارو نیاوردم و حتی اگر بعنوان شغل هم بهش نگاه نکنید ، طراحی میتونه برای شما یک تفریح باشه و البته آرام بخش  و حس خوبی برای شما بوجود بیاره و از طراحی کردن بسیار لذت ببرید .

با گذروندن این دوره میتونید شروع به کشیدن اجسام بی جان یا موجودات زنده کنید و با کشیدن طبیعت زیبا این لذت رو بیشتر کنید و طراحی های خودتون رو به دیگران هدیه بدید ، میتونید تخیل خودوتن رو بر روی کاغذ پیاده کنید و باعث افزایش خلاقیت خودتون بشید ، از طرفی اگه قصد یادگیری نقاشی رنگ روغن و یا آبرنگ رو داشته باشید ای دوره پیش نیاز اونها خواهد بود .

قبل از اینکه بخوام آموزش رو شروع کنم چند نکته هست که میخوام اونها رو بیان کنم ، اولین نکته و میتونم بگم مهمترین نکته اینه که تمرین کنید تمرین کنید و تمرین کنید ، هیچ وقت به خودتون فشار نیارید که فرضا در روز فلان دقیقه یا ساعت کار کنید ، بصورت عادی و بدون فشار شروع به تمرین کنید همیشه آهسته اما پیوسته کار کنید و بزودی نتیجه اون رو هم خواهید دید .

درس هارو هم بصورت پیوسته نگاه کنید و بین درسها وقفه زیاد نندازید ،  نکته بعدی هم در مورد نتیجه هر تمرین هست ، شاید نتیجه چیزیکه از تمرین رسم میکنید ، مورد پسند و مطلوب نباشه ، هیچ نگران نباشید این موضوع در ابتدای کار شما طبیعی هست و به مرور و پس از تمرینهای مداوم برطرف خواهد شد  .