آموزش فارسی نرم افزار Kdenlive

نرم افزار kdenlive یک ویرایشگر ویدیو ( video editor ) رایگان و منبع باز ( اوپن سورس / open source ) است . شما به صورت رایگان و بدون محدودیت می توانید در انواع سیستم عامل مثل ویندوز ، مک و لینوکس از آن استفاده کنید .

قبل از مرور مطالب و توضیحات ارائه شده می توانید بخش اول این دوره آموزشی را به رایگان مشاهده بفرمایید تا با کیفیت آموزش آشنا شوید .

لازم به توضیح هست که در این دوره سعی شده با یک آموزش سریع و بدون اضافه گویی شما با این نرم افزار آشنا شوید و در کمترین زمان ممکن بتوانید کار با این نرم افزار را فرا بگیرید و اقدام به ویرایش ویدیوهای خود کنید .

شما به مرور می توانید تجربه و دانش خودتان از این برنامه را بصورت خودآموز هم افزایش دهید .



قبل از توضیحات درباره این نرم افزار و دوره ای که تهیه شده ، بزارید برای کسانیکه در دسته کاربران مبتدی قرار می گیرند و به تازگی با نام این برنامه آشنا شدند یک گپ کوتاه دوستانه بزنم .

تا حالا شده بخواین یک ویدیو رو ویرایش کنید و خیلی هم بلد نباشید با نرم افزارهای ویرایش ویدیو کار کنید و بعد از اینکه یک نرم افزاری رو نصب می کنید باید کلی گرفتاری بکشید تا بتونید  اونو به نوعی کرک کنید تا بشه از امکانات برنامه بطور کامل استفاده کرد و از شر لوگوی برنامه بر روی ویدیو نهایی هم راحت بشید ؟

یادم میاد یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت برای یک جشنی کلی زحمت کشید و ویدیویی رو با نرم افزاری تهیه کرد و در انتها که باید خروجی رو میگرفت برنامه اجازه نمی داد و می گفت هزینه نرم افزار رو پرداخت کن تا بتونی خروجی بگیری و امکان کرک هم برای دوستم فراهم نبود ، این مشکل در برنامه های دیگه به شکل های دیگه مثل محدودیت در زمان ویدیو ، کیفیت ویدیو و انداختن واتر مارک و ... اتفاق می افته .

به دوستانی که با این مشکلات روبرو شدند یه خبر خوب میدم ، kdenlive یک نرم افزار رایگان با کلی امکانات خوب و با کاربری مناسب هم برای افراد تازه کار و هم حرفه ای تر ها  است  که شما رو از گرفتاری های که گفتم راحت میکنه و همچنین ویژگی های خوبی در اختیار شما قرار میده .

حالا بررسی کنیم ببینیم kdnlive از چه امکاناتی برخوردار هست :

در ویدیوی زیر بصورت خلاصه شما رو با ویژگی های اصلی برنامه kdenlive آشنا می کنیم .

اما باید به شما اطلاع بدم که به صورت جزئی امکانات مختلف دیگری نیز در برنامه قرار داره که بعد از نصب این برنامه و مرور بخش های مختلف اون با ابزارها و امکانات آشنا میشید .

 

عناوین قسمت های این دوره آموزشی:

معرفی و آشنایی با نرم افزار kdenlive

 

قسمت یکم: معرفی و آشنایی با نرم افزار

در بخش نخستین این دوره آموزشی ابتدا به معرفی قابلیت ها و امکانات گسترده نرم افزار Kdenlive و سپس مراحل دانلود از وبسایت سازنده و شیوه نصب نرم افزار پرداخته شده و پس از نصب به توضیح رابط کاربری و پنجره های نرم افزار میرسیم.

 

کار با تایم لاین (timeline) - kdenlive

 

قسمت دوم: کار با تایم لاین (timeline)

در این قسمت با پنجره تایم لاین آشنا می شویم و ابزارهای پرکاربرد مانند برش ویدیو و پیمایش در فضای تایم لاین توضیح داده شده. یاد می گیریم چطور فیلم ها و تصاویر و صداها را وارد تایم لاین کنیم و چطور با لایه های تایم لاین کار کنیم.

 

کار با متن (Titles) - kdenlive

 

قسمت سوم: کار با متن (Titles)

اگر نیاز دارید متنی به فیلم یا کلیپ خود اضافه کنید با تماشای این قسمت مراحل کار را یاد خواهید گرفت.در این قسمت می بینیم چطور متن ها را ایجاد و آن ها را به پروژه اضافه کنیم.

 

کار با صدا (Audio) - kdenlive

 

قسمت چهارم: کار با صدا (Audio)

صداها بخش جدایی ناپذیر ویرایش فیلم ها و ساخت کلیپ هستند.در این ویدیو با هم میبنیم چطور صدای یک فیلم را از آن جدا و یا حذف کنیم و چطور به موسیقی های اضافه شده به پروژه فید-این و فید-اوت اضافه کنیم و در هر قسمت از موسیقی صدا را کم یا زیاد کنیم.

 

کار با ویدیو افکت (Video Effects) - kdenlive

 

قسمت پنجم و ششم :کار با ویدیو افکت (Video Effects)

در قسمت پنجم و ششم با ویدیو افکت ها آشنا می شویم.در نرم افزار Kdenlive شما به تعداد زیادی از ویدیو افکت ها دسترسی دارید. متحرک کردن عکس ها یا فیلم ها، برش زدن بخشی از تصویر یا فیلم، حذف اعوجاج تصاویر و چندین مورد پرکاربرد از ویدیوافکت ها در این قسمت کامل توضیح داده شده.

 

کار با کامپوزیشن ها (Compositions) - kdenlive

 

قسمت هفتم: کار با کامپوزیشن ها (Compositions)

در این قسمت با کامپوزیشن ها کار میکنیم و با هم میبینم برای اضافه کردن ترنزیشن ها یا افکت های نوری برای ترکیب چند تصویر یا فیلم باید چه مراحلی را طی کنیم.

 

گرفتن خروجی و رندر (Rendering) - kdenlive

 

قسمت هشتم:  گرفتن خروجی و رندر (Rendering)

در بخش هشتم با فرایند رندر و خروجی گرفتن پروژه در قالب یک فایل ویدیویی آشنا میشویم و تنظیمات مربوط به رندر و خروجی را بررسی میکنیم.

 

تغییر سرعت ویدیو در kdenlive

 

قسمت نهم: تغییر سرعت ویدیو

در قسمت نهم با چند روش متفاوت برای تغییر سرعت یک فیلم و آهسته تر کردن یا سریع تر کردن یک ویدیو آشنا میشویم.

 

هماهنگ کردن صدا (Audio Sync) - kdenlive

 

قسمت دهم: هماهنگ کردن صدا (Audio Sync)

یکی از امکانات جالب نرم افزار Kdenlive قالبیت هماهنگ کردن و سینک کردن صدا و فیلم هاست.مثلا اگر با دو دوربین یک صحنه را فیلمبرداری کرده باشید یا قصدا داشته باشید صدایی که به صورت جدا از صحنه ضبط کرده اید را با فیلم صحنه هماهنگ کنید به سادگی اینکار در نرم افزار kdenlive  قابل اجراست.

 

استفاده از پروکسی (Proxy Clips) - kdenlive

 

قسمت یازدهم: استفاده از پروکسی (Proxy Clips)

تدوین و ویرایش فیلم های با کیفیت بالا همیشه در نرم افزار هایی ویرایش فیلم با چالش همراه بوده.در این بخش یاد میگیریم چطور با ایجاد یک نسخه کم کیفیت از فیلم های باکیفیت، فرایند تدوین را سریع تر و بدون مشکل انجام دهیم و در نهایت پروژه را با کیفیت اصلی رندر و خروجی بگیریم.

 

استفاده از موشن ترکینگ (Motion Tracking) - kdenlive

 

قسمت دوازدهم: استفاده از موشن ترکینگ (Motion Tracking)

یکی از امکانات جالب نرم افزار Kdenlive استفاده از موشن ترکینگ برای هماهنگ کردن آیتم هایی مثل متن، عکس و … با سوژه های در حال حرکت در فیلم هاست.در این قسمت با این قابلیت جالب کار میکنیم.

 

اصلاح رنگ (Color Correction) - kdenlive

 

قسمت سیزدهم: اصلاح رنگ (Color Correction)

در آخرین بخش از دوره آموزشی نرم افزار Kdenlive در قالب یک مثال با ابزارهای نرم افزار برای اصلاح رنگ تصاویر و فیلم ها آشنا میشویم.

 

 

قیمت دوره آموزشی 39,000 تومان
  • مدرس : جناب آقای طهماسبی
  • سطح دوره : مقدماتی
  • زمان دوره : 95 دقیقه
افزودن به سبد خرید